Sider

28.07.2013

Iskaffe med et strejf af lakrids

Jeg har egentlig aldrig været den store fan af iskaffe, men på det seneste har jeg fået øjnene op for hvor skønt det smager i sommervarmen! 
Fik iøvrigt den bedste ever i Stefansgade forleden, mums! Så nu har jeg kastet mig ud i en hjemmelavet version! Det tager kun et øjeblik at lave, da jeg bruger nescafe pulver istedet for rigtig espresso. 

Opskrift til en stor iskaffe

2 tsk nescafe pulver
Ca. 2 1/2 dl skummetmælk
Lidt sødemiddel
Isterninger
Lakridspulver (jeg har brugt raw power fra Johan Bülow)

Hæld mælk, isterninger og nescafe i blenderen og blend til isen er knust. Tilsæt sødemiddel efter smag, kan sagtens udelades hvis man kan lide den stærke kaffesmag. Hæld på glas og drys med lakridspulver. Server straks! 
Hvis man ønsker en knap så "skinny", men mere cremet udgave anvendes sødmælk istedet for skummetmælk. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar