Sider

23.05.2013

Super sund morgenmad

Hvis jeg ikke har travlt om morgenen, laver jeg sommetider sunde pandekager, eller "smedepandekager" som Vi har døbt dem herhjemme. De smager super godt toppet med lidt friske bær og nødder, og så er de utrolig nemme at lave. Her til eftermiddag har jeg lavet en ny variation med banan, birkes og valnødder - virkelig mums. Og en sundt måde at starte dagen efter nattevagt.



Opskrift

2 æg
1 stor el 2 små bananer
1 håndfuld grofthakkede valnødder
Vaniliepulver
Blå birkes
Kokosolie 

Mos bananerne med en gaffel og tilsæt æggene et efter et. Vend med de hakkede nødder, birkes og vaniliepulver. Steg pandekagerne i kokosolie. 
Jeg laver altid små pandekager, da de er nemmest at vende på panden, men de kan også laves som en stor.

Top med friske bær og hakkede nødder.

Istedet for birkes og valnødder bruger jeg ofte kokosmel, hvilket også smager skønt!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar