Sider

07.04.2013

Leg med skarpt farveskift

Så fik min kærestes kindle også et fint cover. Har leget lidt med farver og skarpe farveskift. Se evt. vejledning på Lutteridyl. Min kæreste er ikke helt tosset med den neongule detalje, men synes selv det er ret cool og anderledes. Jeg har tidligere hæklet et cover til vores Google nexus tablet, hvor han fik lov til at vælge farverne, så nu var det altså min tur. Opskriften er i princippet den samme, fraset at nexus er noget smallere og højere, så der skal slåes færre lm op og hækles flere omgange.





Hæklet kindle cover

Nål # 3.5
Ca. 1 1/2 nøgle strømpe el. Bomuldsgarn
Evt garnrester til trekanter

Lm - luftmaske
Fm - fastmaske
Rk - række

Jeg har hæklet med dobbelt tråd, og har hæklet forholdsvis stramt. Når lm slåes op kan det umiddelbart virke for smalt, men det er vigtigt at coveret sidder til, og der "udvides" med ekstra fm på de første omgange. Så coveret bliver altid lidt større end beregnet.

1 rk - slå 25 lm op.

2 rk - 24 fm, lav 3 fm i sidste m.

3 rk - Istedet for at vende, hækles der videre    
       rundt på den anden side. Hækl nu 24 fm og   
       lav 3 fm i sidste m.

4-44 rk - 1 fm i hver m.

Luk af. Tilføj evt en knap og elastik som lukning, ligesom jeg har gjort på nexus nedenfor. Jeg har købt den neongule elastik i Panduro, fåes faktisk I alle neonfarver - så fint :-)









Og Google nexus i Paul Smith style...











  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar