Sider

08.03.2013

En lille barselsgave.......

Så blev endnu en barnevognskæde hæklet. Barnevognskæden har jeg foræret til min veninde og hendes skønne nyfødte datter. Den er inspireret af Luckyboysunday, som iøvrigt laver de flotteste babytæpper og fedeste dukker/bamser. Jeg har valgt at holde den i lilla nuancer, da det passer perfekt til min veninde, men farverne kan jo kombineres helt som man lyster.







Boldene er Søstrene Grenes opskrift, jeg har hæklet dem på 4 cm. Se opskriften HER. Selve kæden er ca. 70 cm lang og hæklet af en række fastmasker. Stykket fra boldene til kæden har jeg lavet ved at slå 7 lm op og så lave den første fastmaske gennem kæden, hvor man ønsker at boldene skal sidde. Og til sidst har jeg hæftet boldene på stykkerne på kæden (håber det er til at forstå).
Hele barnevognskæden er hæklet i bomuldsgarn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar